Pocs dies resten perquè el pròxim diumenge es done tret d'eixida a la Marató de València Trinidad Alfonso EDP 2018. Una carrera, reconeguda com la millor d'Espanya per la RFEA en esta distància, que no para de créixer i que en el dia d'ahir presentà els números i impacte turístic que s'esperen per ad este cap de setmana.
“Enguany vam haver de tancar en 22.200 inscrits perquè ens havíem dimensionat per damunt de la previsió”, així parlà Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, sobre el nombre de corredors que prendràn part en la prova. A esta xifra se li unixen els 8.500 que esgotaren fa mesos els dorsals habilitats per a córrer el 10k València Trinidad Alfonso que es disputa de forma paral·lela. Però l'important d'estes xifres està en l'interior. Com anuncià Juan Botella, gerent de la SD Correcaminos, “ja n’hi ha més inscrits estrangers que corredors de la Comunitat Valenciana”, la qual cosa fa que “el Marató de València Trinidad Alfonso EDP siga una oportunitat per a tots els sectors econòmics de la ciutat”. Sense anar més lluny les dades així ho referenden, dels 22.200 inscrits un 27.6% són corredors de Castelló, València o Alacant, un 36.6% és d'altres llocs del territori nacional i el 35.8% prové de fora d'Espanya. El retorn econòmic que es projecta és superior als 4.8€ per cada euro invertit de l'edició de 2017 atés que l'ocupació hotelera per a este pròxim cap de setmana és del 93%.
Estes dades confirmen l'apunt que donà Sandra Gómez, primera tinent d'alcalde de l'Ajuntament de València i regidora de Turisme, “després de les Falles la Marató de València Trinidad Alfonso EDP és l'esdeveniment que major impacte econòmic i repercussió nacional i internacional té a la ciutat”.
Per: Carlos Domingo
Foto: VCR